Saturday, October 07, 2006

Lange duurloop


Donderdag was ik al van plan een lange duurloop te doen, maar het weer was bar slecht. Gewoon uitstellen tot vrijdag. Maar vrijdag was het nog steeds van dat weer, dat als je het lopen even uit kan stellen, je dat zeker even moet doen. Maar er zijn grenzen. Dus had ik me voorgenomen om onder alle omstandigheden de duurloop op zaterdagochtend te doen. Normaal loop ik op zondag bij de NSL , maar vanwege onze geplande trip naar Texel moest ik de eerste clubkampioenwedstrijd missen!! Wat een geluk, het is zaterdag en prachtig weer, ongekend voor oktober. Ik ben lekker rustig van start gegaan en wilde omdat het wel hard waaide, richting strand. Dat heb je als je aan de kust woont. Altijd even naar de zee willen kijken. Nou het waren behoorlijke schuimkoppen. Maar de benen gingen nog steeds goed dus ben ik via Noordwijk weer naar huis gelopen. Dat is echt ver! Vlak bij huis passeert een dame op de fiets die hard trappend tegen de wind in naar mij roept: "Goed zo!" Was dat nu voor mij bedoelt, voor haar of voor allebei?
Thuisgekomen klok ik 2 uur en 7 minuten. Wauw! Die marathon droom kan dus nog steeds waarheid worden.

No comments: