Thursday, October 26, 2006

IJs in een tube


Het schema van Ton geeft aan: 45 minuten DL1 en 2x5 minuten DL2. DL 2 is ca. 85-90% van de gemiddelde km tijd op de 10 kilometer. Nou heb ik sinds gisteren ineens een klein pijntje onder de knie. Een aanhechting die ik deze week te veel geplaagd heb? Normaal gesproken zou ik een extra dag rust nemen, maar omdat er vanavond ook trainersoverleg is ga ik het toch proberen. Tijdens het inlopen ben ik bang niet verder te komen dan de oefeningen.
Maar dan ineens is het weg en gaat het beter. Ik besluit wel de versnellingen te laten voor wat ze zijn en gewoon één tempo te lopen. Het is weer een grote groep (37) dus het wordt behoorlijk uit elkaar getrokken. Lastig hoor zo in het donker. Gelukkig is Ton op de fiets en kan een beetje van voor naar achter sprinten. De temperatuur is ongekend hoog voor de tijd van het jaar (19 graden) en het is heerlijk om de zwoele wind (windkracht 7?)tegen te hebben. Lekker doorwaaien heet dat.
Ik heb verder geen last tot de cooling down. Als we daarna weer rustig naar de hal lopen, moet ik echt heel voorzichtig doen. Gelukkig heb ik bij de aankoop van mijn schoenen een tube Ice Power gekregen. Dat is een gel die hetzelfde effect moet hebben als een ice-pack. Dat kan ik nu mooi uitproberen. Het heeft in ieder geval een ijzige kleur en ruikt heel aangenaam.
Wordt vervolgd.

No comments: