Sunday, October 22, 2006

Baanwedstrijd


Vandaag de tweede wedstrijd voor het club-kampioen-schap.
De
1500 m gehouden op de atletiek-baan te Lisse. Het weer is niet ongunstig. Bewolkt, 13 graden met wel veel wind, maar de baan ligt erg beschut dus daar hebben we tijdens het lopen geen last van. Mijn oude spieren moeten eerst goed opgewarmd worden dus ik ga lekker in m'n eentje 20 minuten inlopen buiten de baan. Daarna wat "Steigerungen" en dan ga ik weer de baan op. De eerste series zijn al begonnen. De indeling is gebaseerd op de uitslag van de eerste wedstrijd de Boscross maar omdat ik die niet meegedaan heb wordt ik willekeurig ingedeeld. Ik vind zelf dat ik wel in de derde serie pas.
De 1500 meter is een lastige afstand; drie rondjes en 300 meter. Ik besluit om niet te snel van start te gaan. Maar ineens is daar de bel voor de laatste ronde. Die had ik gek genoeg nog niet verwacht. Dus ga ik toch maar versnellen. Als de finish in zicht is kan ik er nog een schepje bovenop doen. Achteraf hoor ik anderen klagen over een pijnlijke keel. Dat krijg je omdat je ademhaling wat hoger wordt. Heb ik niet. Als ik eenmaal de finish door ben herstel ik ook snel en kan ik nog wel een keer. Ben ik toch niet tot het gaatje gegaan? Had ik toch een betere tijd kunnen hebben. Ik sta nu geklokt op 6.36. Ben ik op zich tevreden mee. Alleen knaagt het nu aan mij dat ik miscchien toch harder had kunnen lopen....

No comments: