Tuesday, March 11, 2008

Denkwerk



Sommige interval trainingen vereisen wat meer denkwerk dan andere. En waarom? Omdat we de training op de Galweg uitvoeren waar elke 100 meter staat aangegeven tot 1 kilometer. We willen tijdens onze versnelling niet graag keren dus proberen we aan begin en eind goed uit te komen. Tot zo ver duidelijk? Zo ja, dan snappen jullie het beter dan sommige leden van onze loopgroep.
Het programma: 2x 1000m, 2x500m, 2x 1000m. Na de 1000 m, 400 m HP en na de 500 m, 200 mHP. Ondanks de verwachting van storm en regen is er een goede opkomst. Door het blessureleed van Ans, de mexicotrip van Linda en het ontbreken van Karolien mis ik een aantal van mijn loopmaatjes. Marja is er wel maar dieheeft zondag niet gelopen dus blaakt van energie. Dat is al bij de eerste versnelling te merken. Ze probeert De snelle jongens bij te houden wat haar aardig lukt. Doordat ik nu alleen tegen de wind in ploeter wordt de afstand groter. Het tempo is haar toch te snel dus de volgende series lopen we samen. Ik heb duidelijk minder kracht en loop bij tegenwind achter haar. Toch heb ik het idee dat het heel goed gaat al kan ik de rondetijden niet goed aflezen (kwestie van instellen, maar daar denk ik pas vlak voor de training aan!). De laatste twee kilometers moet ik haar weer laten gaan als ze met Geek (die afgezakt is) gaat lopen. Ik heb een aardig gat geslagen met de lopers achter mij, dus ook ik ben heel tevreden.

No comments: