Sunday, February 10, 2008

Vierde Z&Z loop


Vandaag lopen in Leiden. De Roadrunnersloop alweer de vierde loop in het Z&Z circuit. Het is prachtig weer. Eigenlijk korte broeken weer al zijn de ochtenden nog behoorlijk koud. Ik twijfel maar besluit de lange broek aan te houden en wel met korte mouwen te gaan lopen. Het is een goede keus. Er zijn heel wat bekenden aanwezig. Gezellig. Kletsen hier, praten daar en toch maar wat inlopen. Bij de toiletten staan rijen dik, maar ik hoor dat er mobiele toiletten bij de start staan. Hier zijn geen wachttijden. Ik ga mijn eigen loop lopen. Joop staat wel in de buurt, maar ik wil met niemand rekening houden. De tien en vijtien kilometer lopers starten dezelfde tijd. Onhandig. De eerste kilometers is het te druk op het parcours. Ik probeer een weg te vinden maar moet me toch inhouden. Uiteindelijk lukt het me om weg te komen en ga. Ik ga zelfs lekker. Te Hard? Ik dacht het niet. Haal Els en Willy in en ook Ton Meiland geeft ineens een schreeuw. Het blijft lekekr gaan. Na de 10 kilometer komt Hans mij voornij. Hij was bij Jan blijven lopen die zich niet optimaal voelt en gaat nu z'n eigen gang. Ik kan hem niet volgen, maar het gat wordt niet groter. Zelfs bij de finish voel ik me nog goed al ben ik wel blij dat ik er ben. In een voor mij prima tijd van 1.11.47
De beloning is een rugzak van de Hardloopwinkel.

No comments: