Thursday, February 28, 2008

Rustige week



Voor de lopers die trainen voor 42km Rotterdam, is het een rustige week. Voor mij dus ook. Een uurtje met 2x7 uit tempo. Als we vertrekken uit de Schelft, begint Geek meteen een heel verhaal waar blijkbaar niemand naar luistert. Ik vang iets op van we doen geen oefeningen maar beginnen heel rustig. Dat zijn woorden met de wind meewaaien blijkt als degene die geen marathon lopen, meteen aan kop beginnen te sleuren. En Frans is er niet eens bij. Ik blijf in de tweede groep. De versnellingen komen immers ook nog. Ik heb sportdrank bij me wat ik op die korte afstanden nooit doe, maar nu ik alleen vloeibaar voedsel heb moet er meer bijgetankt worden. Het is een simpel vierkantje dat we lopen. Aan het eind van de Leidse vaart linksaf richting Ruigenhoek. Ineens is Aad kwijt. Wil zeker niet versnellen. Want nu begint de eerste versnelling. Geen probleem voor mij. Kees valt van de kopgroep af en ik vang hem op. Ans en anderen volgen. Dan gaat het weer rustiger de Herenweg op. Aan het eind de 206 onderdoor en op de ventweg de 2de versenlling. Ria haalt me in en gaat vlak voor me voeten lopen. Dus ik háár weer voorbij. En blijf voor. Gaat eigenlijk best snel die 7 minuten. Is wel eens anders. Als we stoppen voor de oefeningen komt Aad van de andere kant aanlopen. Het is vanavond heerlijk zacht loopweer. We doen dus extra rek en strek oefeningen, kunnen we er wat langer van genieten.

No comments: