Saturday, February 23, 2008

Keigoed



Ik voel me keigoed!!! Vandaag een hele lange duurloop gedaan en liep als een zonnetje. De echte zon leek ook tevoorschijn te komen maar dook snel weg achter een laag bewolking. Bij het strand was het zelfs een beetje nevelig. Met een zuidwesten wind. Maar goed, voor ik daar was moest er eerst 7 km gelopen worden. Ik begon heel rustig, samen met Cor die mij langs het Oegstgeesterkanaal zou vergezellen. We zijn heel rustig begonnen en mijn doel was ook heel rustig te eindigen. Wanneer, dat zou ik laten afhangen van het moment. Aan het eind van het pad, scheidden onze wegen en ik liep door richting jachthaven om via het industrieterrein van Katwijk naar het strand te gaan. Zoals ik al zei was het een beetje mistig, maar heerlijk loopweer. Het strand zag er goed uit en de zee lokte. Ben even lekker over het strand gelopen. Door de tegenwind ging de hartslag wat omhoog en dat wilde ik niet, het moest een rustige lange loop worden. Bij het witte kerkje dus weer naar de boulevard. De boulevard volgen tot de vuurtoren en toen de borden Leiden gevolgd. 6km stond er. Ik liep 6min/km dus 36 min. Geen punt ik voelde me echt heel erg goed. Bij de bushalte stond een echte Katwijkse kritisch naar mij te kijken. Wat denkt ze nu.. positief? negatief? Wat geeft het. Verderop roepen een paar spelende jongetjes iets naar me. Ik kan het niet verstaan, maar het is blijkbaar erg leuk want de anderen lachen. Ik loop langs de duinen en loop uiteindelijk langs de ventweg van de N206. Misschien wel saai, maar volgende keer zoek ik wel een wat leukere route als ik weet hoeveel kilometer het is. Bij de A44 ga ik het fietspad links. Bij het corpus zijn ze nog druk bezig. Half maart is de opening en zo te zien is er nog veel te doen. De snelweg onderdoor en langs universiteit en ziekenhuis. Ik wil er nog wel een lusje aanmaken. Het gaat zo lekker! Bij de rotonde van de Rijnsburgerweg ga ik rechtdoor de Kagerstraat in. Ik wil uitkomen bij de Oegstgeesterweg waar ik het stadspolderpad richting Warmond opga om dan bij het spoortunneltje linksaf te slaan naar Poelgeest.
Dan is het eind in zicht! De Haarlemmerweg af en achter kasteel Oud Poelgeest langs. Nu ruik ik de stal en moet me inhouden om niet nog meer te gaan versnellen. Bij het tuinhek bedenk ik, stoppen! Ik heb het gevoel of ik eindeloos door kan lopen.
Een druk op de Garmin en de klok blijft staan op 2 uur 14 minuten en 55 seconden. Ik ben dik tevreden.

1 comment:

de43stekilometer said...

En dat is een mooie beloning voor het feit dat je - ondanks je breuk - toch blijft lopen!