Thursday, February 14, 2008

Meniscus uit de rails


Vandaag staat er een lange duurloop op het programma. 1 uur 45 minuten en dan nog eens 2x 7 minuten uit tempo! Dat is niet kinderachtig. Maar dat wist ik toen ik besloot met Geek mee te trainen. Nadeel is dat je in het donker loopt. Net of 2 uur dan langer is dan 's ochtends in het weekend. Voor sommige is er een ontsnapping. Wilfried gaat maar een uur dus wie mee wil kan na 30 minuten weer terug. Ik niet natuurlijk. Arthur nog even wel want die is vorige week in het donker in de duinen op een tak getrapt en heeft daardoor de Z&Z wedstrijd van afgelopen zondag moeten missen. Uiteindelijk loopt hij toch het hele stuk mee. We gaan eerst de Leidse vaart, lopen dan richting de Zilk en doen de eerste vernelling. Een stapje erbij en dat gaat prima. Bij het zweefvliegveld de duinen in. Mu weer in het groen is het tijd voor ene plaspauze. Daarna wordt er weer opgestart en begint mijn rechterknie vervelend te doen. Het ging zo goed! Ik probeer zo te lopen dat ik hem niet voel, maar moet ook opletten want het is aardedonker. Gelukkig loopt Karoline met haar hoofdlamp voorop en dat scheelt. Geek had de zijne ook mee willen nemen, maar die weigerde. Het is nu weer "bijna" zomertijd, maar volgend jaar koop ik er ook een.
Als we bij Duindamseslag de duinen weer uitgaan is het weer tiojd voor de tweede versnelling. De meniscus zit blijkbaar weer op de rails, want het gaat weer goed. Ik ga dus lekker mee met Karoiline, Geek en Linda. Het voelt goed. De rotonde halen we niet in 7 minuten. Na de versnelling de achterste ophalen en terug naar de Schelft. Een lusje om de tijd vol te maken hoeft gelukkig niet.
Rekken strekken en tot de volgende keer.

No comments: