Sunday, January 07, 2007

Bosloop Leiden


De tweede loop in het Z&Z circuit is de Bosloop in Leiden. Een thuiswedstrijd voor mij. De start is op de atletiekbaan in Leiden op loopafstand van huis. Het weer is niet veel beter dan de ter Speckeloop. Regen, wind en alweer een hoge temperatuur voor de tijd van het jaar. De route loopt van de atletiekbaan naar de Oegstgeesterweg, onder de spoorbaan door rechts af de brug over om het stadspolderpad richting Warmond op te gaan. Een rondje Merenwijk om weer in de Veerpolder te komen en nog even een rondje Tengnagel mee te nemen. Daar was het een blubberzooi, dus uitkijken geblazen. Via de merenwijk weer terug, nog een extra rondje Leids hout, ook gedeeltelijk door de blubber en de finish weer op de baan. Mijn tijd was niet zo goed als de vorige keer: 1 uur 16 minuten. Maar als je nagaat dat ik een paar weken niet veel gelopen heb, valt het me nog mee. Helaas voor mij waren er zoveel deelnemers dat de helgele tasjes toen ik bij de finish kwam allemaal al wegggegeven waren. Er restte alleen nog maar een flesje mierzoete AA drank voor mij. Ik heb echt een slok geprobeerd maar dat is not my cup of tea!

No comments: