Sunday, January 28, 2007

Kenwood Run


Vandaag alweer de derde loop in het Zorg en Zekerheid circuit, seizoen 2006-2007. De start is in Uithoorn en het is de Kenwood run. De lange afstand waarvoor ik in dit circuit ingeschreven sta is dit keer geen 15 km maar 16,1 (10EM). De route gaat een groot deel langs de Amstel. De temperatuur is ongeveer 8 graden maar de snijdende wind geeft een veel lagere gevoels temperatuur. Dus weer het dilemma, windjack aan of uit. Ik kies toch (in tegenstelling tot veel medelopers) voor uit en ben daar achteraf erg blij om. Het is westewind dus het begint goed. De wind komt van opzij of in de rug dus het gaat erg lekker tot we de ringdijk opgaan. Ik kan net niet aanhaken dus moet op eigen kracht de tweede helft in. Als een waaier van lopers mij inhaalt merk ik hoeveel dat scheelt. Probeer hun tempo te volgen maar dat lukt niet. Een meerkoet moedigt mij luidkeels aan. Zo ook de weinige toeschouwers. Het zijn er niet veel maar dubbel enthousiast. Met nog twee kilometer te gaan lopen we weer in Uithoorn zelf. De eerste man van de 10 km (zijn later gestart) haalt mij in. Wat een tempo. Hij loopt een 18,57 km/u gemiddeld en ik 12,06 km/u. Dat scheelt. Jos en Gijs van de NSL halen mij 1 km voor de finish in. Ik probeer bij ze te blijven. Een paar honderd meter voor de finish moedigt Cor mij aan om nog even te versnellen. Maar Jos gaat mee. Ik blijf Gijs voor maar haal Jos niet meer in. Een mooie rode roos wordt mij door de organisatie in de handen gedrukt. Alle vrouwen op de lange afstand worden daarmee verrast. Als altijd is er weer dat voldane gevoel. Helaas werkte douche in de sporthal de Scheg als een koude douche!

O ja, mijn tijd was 1.20.03. Dat is 15 seconden sneller dan vorig jaar.


No comments: