Saturday, January 20, 2007

Storm

Foto: Nu.nl

Gelukkig is de storm niet meer zo sterk als donderdag maar nog steeds windkracht acht en de richting is zuidwest. Ik ga de schade inhalen en een lekker duurloopje lopen. Gewoon rustig aan.

Ik ben de deur nog niet uit of het begint te regenen. Mijn route gaat naar Katwijk en als ik langs het Oegstgeesterkanaal loop ben ik blij dat hij uit het zuidwesten komt. De wind duwt tegen me aan en mochten er gekke vlagen komen wordt ik naar het weiland geduwd en tenminste niet het water in. Het is wel zwaar hoor! Het wordt ook steeds natter. Ik kom weinig mensen tegen en al helemaal geen lopers. Af en toe een goed ingepakte fietser waarvan alleen de ogen te zien zijn. Het strand is onbegaanbaar. Ik moet me goed vasthouden en ik kan alleen met de wind achter mijn ogen opendoen. Dan maar weer terug via Rijnsburg. Het blijft nat en stormachtig.

Na 1 uur en 56 minuten kan in mijn kleding uitwringen en is daar een heerlijk warm ontspannen bad met koffie gebracht door mijn lief.

No comments: