Friday, December 29, 2006

Zwarte Woud

Toen we besloten tot deze kerstvakantie, was het doel lekker twee weken eruit en als het even kan in de sneeuw. Hoewel Hinterzarten in het Hoge Zwarte woud behoorlijk sneeuwzeker is, lijkt ook hier de klimaat verandering merkbaar. Maar we wilden de gok nemen omdat de omgeving zich ook voor wandelen en fietsen leent.
Geen sneeuw betekent ook dat je kunt hardlopen. Met de tweede Z&Z loop in het vooruitzicht geen overbodige bezigheid. Dus aangezien we 29 december een dagje gaan shoppen in Freiburg stap ik voor het ontbijt de deur uit. Meteen het bos in. Ideale plek toch. Het gaat meteen berg op. Minder ideaal. Ik ben van plan de Nordic walk route nr. 2 te volgen. die is 7,8 km lang en dan kan ik tenminte niet verdwalen. Hier in het Zwarte woud zien alle bomen er hetzelfde uit en ook de stapels hout lijken op elkaar. Toch gaat het lopen miet echt soepel. Ook in de duinen moet je opletten voor wortels en ongertechtigheden. Ook in de duinen is het niet vlak. Alleen deze hellingen zijn steiler en duren langer. Dat geldt zo omhoog maar ook naar beneden toe. Ik heb last van mijn knie. Een vaag pijntje waar ik al langer last van heb, maar zeker nu tijdens het klimmen en dalen. Het is wel lekker rustig in het bos, kom alleen twee Nordic Walkers tegen. Goh die zijn er ook vroeg bij..

Als ik weer thuiskom ben ik bijna een uur weggeweest en heb niet echt een lekker gevoel. Lopen in de heuvels is toch een andere discipline. Nou ja, een training was het wel. De verse broodjes bij het ontbijt zijn de beloning.

No comments: