Sunday, December 03, 2006

Ter Specke loop


Het is een dag om binnen te blijven. Of naar de sauna te gaan. Het is in ieder geval geen weer om te gaan hardlopen. Tenzij je je ingeschreven hebt voor het Zorg en Zekerheid circuit Vandaag is er de Ter Speckeloop georganiseerd door atletiekvereniging De Spartaan in Lisse. Ik heb me net als vorig jaar ingeschreven voor de lange afstand en dat is vandaag 15 km over een parcours van 5. Drie rondjes dus. Dat is met dit weer wel gunstig want zo wordt over 5 km de stukken wind mee en tegen verdeeld. De temperatuur is prima (15 graden) maar er staat een zuidwester storm en tegen de tijd dat we om 10 over elf van start moeten regent het ook nog. We beginnen met wind tegen. De regen striemt in het gezicht. Gelukkig kan ik de eerste twee rondjes in een treintje lopen en wordt ik wat uit de wind gehouden zodat het makkelijker gaat tegen dit natuurgeweld op te boksen.

Maar het veld wordt steeds meer uit elkaar getrokken en in het laatste rondje moet ik het alleen doen. Ongelooflijk dat er met dit weer nog supporters langs de kant staan. Ook Cor die met een spierscheurtje is uitgestapt staat blauwbekkend aan te moedigen. De finish is op de baan en ik kan er nog net een sprintje uitpersen zodat ik de hijger achter mij ook achter mij kan laten.
De beloning is een bakje narcissen en een mooie tijd van 1.13.32. In mijn leeftijdscategorie zesde dame. Niet verkeerd dus. daar kan ik in een warm bad nog van nagenieten.

No comments: