Sunday, November 26, 2006

Clubkampioenschap 2006



De laatste in de serie wedstrijden voor het clubkampioenschap is de strandloop. Afgezien van de zuidoostelijke wind is het weer prima. Zon en een temperatuur van 15 graden! Half elf staan we aan de start. De wedstreidleiding heeft het goed met ons voor en laat ons op de heenweg door de duinen lopen en hebben we terug over het strand wind mee. Ik probeer met Theo en Jan mee te lopen om zo een beetje uit de wind te kunnen lopen. Het gaat een heel eind goed, maar dan gaan ze ongemerkt wat harder en dat is voor mij net te snel. Ik loop een stukje alleen als iemand mij zwaar lopend en ademend achterop komt. Het blijkt Kees te zijn die een stuk met me op loopt. Hij zal pas op het strand weer tempo maken als de kopgroep van zijn eigen groep mij inhaalt. Toch aardig van hem. Op het strand gaat het lekker. Windje in de rug en de zon op de bol. Het voelt zelfs heel warm aan! Als ik dat geweten had was ik in het kort gegaan. Heel in de verte zie ik de oranje container van de reddingsbrigade al. Maar ik richt me blik op oneindig want ik weet hoe vertekend het is. Het is nog héél heel ver weg. Als het moment daar is dat we het strand af gaan is de finish nabij. Maar dan volgt het zwaarste stuk van de route. Door mul zand omhoog, daar heb je sterke benen voor nodig! Op de foto is te zien dat dat er niet meer in zit.

Toch kan ik tevreden zijn als ik als tweede dame finish en mijn uiteindelijke klassering is tweede bij de vrouwen 45plus!! De eerste hardloop prijs in mijn leven! Leuk toch, samen met een bos bloemen maakt het voor mij een feestelijke dag.
Cor heeft ook lekker gelopen, is alleen wat te snel van start gegaan en had het moeilijk op het strand. Maar hij loopt tenminste weer (en zonder pijn!)

No comments: