Tuesday, November 07, 2006

Duurloop 60 plus


Vanmiddag is de temperatuur ineens gaan zakken. Bijna vergeten hoe kou aanvoelt. Meteen maar de dunne handschoentjes tevoorschijn gehaald, want als ik ergens een hekel aan heb is het aan koude handen. Zo gauw ik opgewarmd ben, zijn ze zo in m'n jack weggestopt. En dat ik het warm ga krijgen staat wel vast. Het programma vermeld 60 minuten DL1 en dan 2x5 minuten DL3. Weet je nog? DL1= 80-85% van de snelheid op de 10 kilometer (wedstrijd) en DL3= 90-95%. Daarbij komt dat de snelle groep vanvond vooral uit (jongere) snelle jongens bestaat en dat de meeste van de lopers waar ik mee loop voor de middengroep kiezen. Maar omdat Ben ook voor de snelle kiest denk ik dat ik het aan zou moeten kunnen. Gaat ook wel, maar duurloop 1 is denk ik (voor mij) duurloop 2 en duurloop 3 is (voor mij) harder dan ik op de 10 kilometer loop. Ik ben niet de enige die het zwaar vind. Hoewel het bij de anderen (naar mijn idee) veel makkelijker uitziet. Als we bij de Schelft aankomen blijkt dat we drie minuten van Ton kado gekregen hebben, en het gevoel van een heerlijke training. Lekker moe.
De andere twee groepen onder leiding van Els en William zijn nog niet in zicht. Ze hebben dezelfde route genomen. Als wij klaar zijn met de cooling down, nog steeds niets. Wat zal de oude mopperkont (Jan) weer mopperen dat het te lang geweest is...

No comments: