Tuesday, November 14, 2006

Regen Interval


Vanmiddag lijkt het weer nog aangenaam. Ook op de buienradar.nl lijkt het droog te blijven. Maar als ik van mijn werk naar huis fiets, komt het water uit de lucht. Het wordt voorlopig ook niet meer droog.
Ton is vanavond afwezig en Winnifred zal de training (ook in het kader van haar trainers opleiding overnemen.)
Ze heeft het goed voorbereid. Op het programma staat een 100 meter interval en zij voegt er loopscholing aan toe. De intentie is goed, maar wij staan te blauwbekken in de regen en wind en worden absoluut niet warm. Sterker, we koelen steeds meer af. Ze moet wel aan het gemopper gehoor geven. Compromis: De loopscholingsoefeningen worden ingekort en daarna gaan we op de galweg de 10 x 100 meter interval doen met steeds 100 meter rustig dribbelen tussendoor. Twee series. Gelukkig wordt "ons" Oosterduinlopers (zie blog afgelopen zondag)verzocht het rustig aan te doen. Niet tegen Dovemansoren gezegd. Ik wil a.s. zondag de 7 heuvelenloop lopen dus moet dan wel hersteld zijn. Ik ga echt mijn eigen gang en loop wel de route mee, maar in MIJN tempo. Ik blijf nat en koud. Daar zal pas de zeer hete douche thuis een eind aan maken. Jammer voor Winnifred dat het weer niet mee zat. De trainingsopbouw en oefeningen waren zeker de moeite waard. Gelukkig heeft ze niet veel last gehad van Ben zijn (verwachte) pesterijen. Dit keer was dat een fietsbel die hij in zijn hand meenam. Tring,tring. Oh, fiets voor, of fiets achter, de hele groep braaf ritsen en ruimte maken voor de nooit verschijnende fietser. Daar trap je natuurlijk hooguit twee keer in. Ben toch!
Cooling down? Waarvoor, ik ben nog steeds niet warm! Nou ja uiteindelijk toch geen spijt van de training.

No comments: