Tuesday, April 01, 2008

Flexibel trainingsschema


De lange afstand die zondag letterlijk in het water viel, staat nog steeds op het programma. Met een schema moet je creatief om kunnen gaan, dus kwam ik met de volgende oplossing. Vanavond gaan we naar Overveen om met Martin,Gerda, Alette, Frans, Anja en Gerrit afspraken te maken voor ons gezamelijk sportief weekendje. Het aleerseerste plan was om eerst met de Kennemer Runners mee te trainen (interval) om vervolgens bij Martin en Gerda op de koffie te gaan.
Dat meetrainen heb ik dus geschrapt en heb thuis de loopschoenen aangetrokken om vervolgens richting noorden af te reizen. Cor zal mij tussentijds van drank voorzien. Via de duinen is el erg om dus pak ik de Leidsevaart.
Kan je zo'n route mooi in stukjes hakken. Rustig aan beginnen. Nederland gaat huiswaarts dus tot aan de Leidsvaart blijft het druk. Het is prachtig loopweer. De hartslag blijft mooi laag.
Ik ontmoet Cor bij de Zilk als ik aan de andere kant van het water moet gaan lopen. Precies op tijd, want de bidon is nu leeg. Een collega-loper staat met Cor te praten en gaat daarna de andere kant op. Ik ga alleen verder. Zet de blik niet op oneindig, maar hak de route in stukjes. Dat werkt prima. In Vogelenzang valt er een licht buitje. En het was de hele dag zo mooi droog en zonnig weer!! Gelukkig is het maar plaatselijk en zet het niet echt door. Heemstede komt in zicht. Aerdenhout is bereikt. Ik kies voor de route via Krantje Lek. Nog een paar heuveltjes toe. Ik ben an de laatste vijf kilometer. Die voel ik goed. Maar de Tetterodehal met zijn warme douches lonkt. Brouwerskolk als toetje en dan ben ik er al. Ik ben blij dat ik er ben, maar voel me goed. Het loperszweet wordt weggespoeld, de koffie ingeschonken en in het logboek kunnen 28 kilometers bijgeschreven worden. Leiden komt steeds dichterbij.

No comments: