Sunday, January 13, 2008

Lopen op hartslag

Cor wil vandaag ook weer met de groep lopen. Dus ga ik niet naar Geek die vandaag in de Zilk traint maar gaan we samen bij Ton lopen. Op zijn training staat lopen op hartslag. Ton zoekt een leuk rondje uit waar een prachtig steil duin inligt. Erst verkennend. Dan 3x hardlopen om de maximale hartslag te kunnen bepalen. Je kan eigenlijk alleen het laatste vlakke stuk voluit. Dus het is allemaal natte vingerwerk. Ook hebben de meesten geen hartslagmeter dus voordat de hartslag gemeten is, is hij natuurlijk niet meer maximaal. Maar we zijn lekker bezig. Daarna nog een keer op 70%, maar volgens mij doen de meeste maar wat. Willen gewoon lekker lopen en moe thuiskomen. Cor doet hard mee, en dat moet hij later bezuren als we nog een stukje "gewoon"gaan lopen. Het schiet weer in de kuit en hij kan moeizaam verder. Ik loop voorin en word door anderen gewaarschuwd. Ik blijf bij hem en zeg Ton gewoon verder te gaan. Cor loopt zo slecht dat ik besluit de auto te gaan halen. Ben ik tenminste lekker bezig. Zo gezegd zo gedaan. Inmiddels is Ton met de groep ook aangekomen. Jammer voor Cor, ging net weer beter, nu wéér geblesseerd. Ik haal hem op de Duinweg op en rij naar huis. In het logboek kan 7 km bijgeschreven worden.

No comments: