Sunday, January 06, 2008

Bosloop 2008




Een schitterende dag om de bosloop te lopen. De zon schijnt temperatuur is hoog (5 graden)en er is niet veel wind. Het is jammer dat de starttijden zover uit elkaar liggen. Nog een geluk dat we op loopafstand van de start wonen, dus het is voor ons niet zo erg. Cor start om 11 uur voor de 10 km. Ik ga wat foto's maken en ontmoet al veel NSL'ers. Als iedereen gestart is fiets ik snel naar het tunneltje in Poelgeest waar ik langs het fietspad in de Merenwijk weer foto's kan maken. De lopers zijn nog niet lang op weg, maar sommigen (in de achterhoede) hebben het al moeilijk. Dan ga ik naar huis om me om te kleden en klaar te maken voor de start van de 15 km die om kwart over twaalf plaatsvind. Ik sta naast Ans en we zijn zo aan het kletsen dat we verrast worden door het startschot. Jeetje, we moeten lopen! Na een van weerszijden succes gaan we op weg. Ik loop al snel bij de mannen van de NSL. Jan v.d. Berg en Hans van Diemen bepalen het tempo. Niet hun eigen tempo begrijp ik, maar het tempo dat Huub kan volgen. Ik dus ook gelukkig. Dat gaat kilometers goed. Het stuk op tengnagel is blubberig en behoorlijk glibberig. Voorzichtig lopen dus. Haalt je wel uit het ritme. Maar het gaat nog steeds goed. Op de terugweg, laat Huub zich lossen. Gaat niet, ga maar. Meteen zet het duo een versneliing in. Ik ga ook niet mee. Op dat moment ben ik bang dat ik het niet vol zou houden. Achteraf denk ik, waarom heb ik het niet geprobeerd en dan maar kijken waar het schip strand?
Ik blijf hetzelfde tempo houden. Het vervelende lusje in de Leidse hout (de route is nog 1,5 km terwijl je al de atletiekbaan ziet)en dan de finish. 1 uur 12 minuten en 46 seconden. Ik ben tevreden. Vijfde in mijn leeftijdscategorie. Het stukje naar huis gebruik ik om wat uit te lopen. De zon is inmiddels achter een paar wolken verdwenen.

No comments: