Thursday, December 06, 2007

Bezoek uit Spanje





Vandaag bezoek uit Spanje. Nee, Sinterklaas is er net weer naar toe. Vanavond komt Winnifred weer meetrainen. Op het schema staat een tijdloop. Twee rondjes, een met en een zonder horloge. Na de warming-up worden we in groepjes verdeeld. Het is vandaag heel onstuimig weer geweest, maar we boffen. Het blijft de hele training droog. Hoewel, net de Schelft uit en ik stap al in een diepe plas (Daar waarschuwen ze niet voor!) dus ik begon al met één natte voet. De opkomst valt mede door het wer wat tegen. Ik loop met Ben, Winnifred en Dirk. Dirk kent Noordwijkerhout op zijn duimpje. Daar hadden we dinsdag ook al profijt van. Natuurlijk wordt er met Winnifred heel wat bijgepraat dus op tijd letten doen we niet echt. We maken volgens opdracht heel netjes een rondje van 10 minuten heen en 10 minuten terug. Een groepje had het niet begrepen en waren al na 10 minuten terug. Goed uitleggen als trainer is dus heel belangrijk. Het tweede rondje mogen we niet op ons klokje kijken (alternatief is het horloge inleveren, maar mijn Garmin geef ik echt niet af)Ik zet braaf het licht uit, zie ik ook niks. Nu moeten we 12 minuten heen en 12 terug. Winnifred heeft duidelijk conditie ingeleverd, maar zij mag het tempo vanavond bepalen, dat betekent voor nij lage hartslag en nog moeilijker te bepalen hoelang je loopt. We lopen richting Schelft en weer terug en dat klopt aardig.
Daarna koffie drinken in de Schelft (met dank aan William en José voor het lekkers erbij). Hier horen we (Willy, José en Marjo die niet meegelopen hebben maar speciaal voor Winnifred even langskomen en verder Ton, Hans, Wilma, Ben, Marjo, Rick en ondergetekende) hoe het is om in het Spaanse te moeten integreren.

No comments: