Sunday, November 18, 2007

Zevenheuvelenloop 2007




We hebben hem deze week toch wel geknepen. De weersvoorspellingen waren aanvankelijk bijzonder slecht. Nat en misschien zelfs natte sneeuw zeiden de kenners. Gelukkig draaide het iedere dag een beetje bij al waren we op het ergste voorbereid. Toen ik 's ochtends uit mijn hotelkamer keek, zag ik een prachtige lucht en was het helemaal droog. De temperatuur was wel vrij laag, en de wind wat guur. Eerst de T-shirts ophalen en dan als vanouds de Kennemer Runners van het station gaan halen, maar die bleken niet allemaal samen te reizen. Uiteindelijk hebben we alleen Maarten in de mensenmassa kunnen ontdekken die notabene uit Den Haag kwam. Dan maar naar de parkeergarage. Hun vaste stek is de Rabobank en ja hoor daar zat het spul. Gezellig bij gekletst en de een bleek zich beter te hebben voorbereid dan de ander. De NSLérs die zich gedeeltelijk in de SNS bank hadden omgekleed ook nog even daggezegd. Annelies had haar startnummer in de bus laten liggen! Gelukkig wel haar chip al in de schoen en kon heel erg opgelucht, dankzij het nummer van José dat over was en in bezit van Dinie, toch gewoon naar het startvak. Toen werd het tijd ons voor te bereiden op de loop. Cor en ik zouden samen in het oranje vak starten. Zijn zenuwen waren groter dan de mijne, maar ik sta er graag op tijd. Na rustig inlopen( heeft toch weinig zin) staan en wachten. Wat een mensen.
Het startschot hebben we gemist, maar de wedstrijd lijkt begonnen. Dan duurt het nog even maar 1 uur 15 passeren we dan toch de startstreep. Ieder zijn eigen weg. Net als die vele tienduizenden met ons. Het lopen gaat lekker! Soepel, makkelijk. Veel makkelijker dan de Oosterduinloop. Zou die verkoudheid daar zo ingehakt hebben? Ik kan de route bijna met mijn ogen dicht lopen. Dat doe ik maar niet, al kijk ik niet bij de 5 km op de klok. Gewoon lekker lopen is mijn plan. Wat mijn lichaam wil. De pijntje in de knie, zijn weg. Niets voel ik. Alles gaat gesmeerd. Daar is het 8 km punt al! We zijn al over de helft. Als zitten we in het oranje vak, ik blijf mensen inhalen. Dat zou eigenlijk niet kunnen want in het oranjevak horen mensen te staan die tussen de 70 en 75 mminuten lopen. Maar ja ik loop lekker ontspannen en vind altijd wel een gaatje. Anderen denken daar soms anders over en ik hoor een man echt schelden. Het is maar een spelletje roep ik hem na. De hoogste heuvel, Berg en Dal en dan gaat het alleen maar naar beneden tot de finish. Ik hoor een motor met sirene. Hoop niet dat er iets naars gebeurd is. De massa loopt door. Links en rechts wordt er nog steeds ingehaald en ik haal ook nog steeds (meest rechts) in. Dan hoor ik de speaker. Nog even een tandje erbij, maar daar is helaas geen ruimte voor. Toch wil ik nu iedere seconde pakken. Over de finish stop ik de tijd.: 1:14:14. Mijn snelste zevenheuvelentijd ooit! Dik tevreden dus. Ik wil nog op Cor wachten, maar koel snel af. Doorlopen tot een flesje AA en de medaille. Daar zie ik Rob langs de kant. Heeft ook goed gelopen, ondanks de slechte vorbereiding. Hij wacht op Annego. Die blijkt achteraf vlak achter mij te zitten, maar we zien haar niet. Jaap van Oerle staat langs de kant. Is helemaal op de motor naar Nijmegen gekomen om dochter, schoonzoon en de twee kleinkinderen te zien lopen. Ook die zitten nog in de massa achter ons. Ik zie Joop Broekhof nog en dan besluit ik toch mijn chip in te leveren en een hete douche te nemen. Als ik ver weg ben hoor ik omroepn dat Carolien Vrolijk binnen is. Zo, die heeft ook een goeie tijd. Leuk hoor!
Na de douche komt Cor dik tevreden de kamer op. Ondanks weinig getraind door de rugblessure en plekje op de voet, toch een nette tijd. 1:34. Na dertien jaar geen 7 heuvelenloop meer gedaan te hebben een knappe prestatie. We gaan tevreden na het omkleden en douchen naar het cafe 2CV. Daar kletsen we na met de Kennemer Runners, die gaan op huis aan maar wij zetten ons feestje nog even voort.

UITSLAG
6335 Cor de Feber NSL M55 21228 1295 1:50:29 31:13 1:03:29 1:34:15
3424 Annemiek Töns NSL V50 7946 39 1:30:27 25:47 50:26 1:14:14
Ik ben 39ste n mijn categeorie waar 200 vrouwen meededen. Toch niet slecht?

No comments: