Thursday, November 08, 2007

Zandzakken voor de deur



Stormwaarschuwing. Noordwest met windstoten. Storm is niet het ergste maar er wordt hoog water langs de kust verwacht. Langs de gehele Nederlandse kust is er dijkbewaking ingesteld. Is sinds 30 jaar niet voorgekomen. Dat klinkt toch heftig. Af en toe zijn er flinke buien. Overdag valt het nog mee, maar als ik in de auto stap om naar de Schelft te rijden. Is er een luik in de hemel compleet opengezet. De ruitenwissers kunnen het amper aan. Ik zie in Voorhout nog iemand hardlopen, die heeft pech! Zoals te verwachten zijn we vanavond met een klein groepje. We zijn behalve Ton op de fiets met zeven lopers. De bikkels! Bij de warming-up horen we een nieuw geluid. Een helikopter. Voor de dijkbewaking? Ik ben de hele week al verkouden en hoewel het verder goed gaat ben ik erg schor, veel praten zal ik dus niet tijdens deze 60 minuten duurloop. Op het schema staan 2 versnellingen DL3, maar die laten we zitten. Zoals http://www.buienradar.nl/ heeft laten zien is het na kwart over zeven redelijk weer. Dat klopt. Het is wel buiig, maar zeker met een petje op heb je daar weinig last van. We lopen richting Noordwijk en behalve verlichte fietspaden lopen we langs pikdonkere weggetjes, die ik straks dankzij mijn Garmin op de kaart zal kunnen terugvinden. Gelukkig heeft André een mijnlamp op z'n hoofd wat behalve veel commentaar ook veel licht geeft. Caroline is er na en week Spanje ook weer (zeer gebruind) bij en als één groep(je) lopen wij met verder nog Ben, Henk, Rita en Jos weer richting Schelft. Ton heeft dankzij z'n handschoenen (watje riep Ben), alleen maar koude voeten gekregen. Voor alle thuisblijvers: Het was een heerlijk ontspannen duurloopje. Had wel last van mijn spieren (van dinsdag en woensdag bodyshape of de verkoudheid?) maar het weer viel mee. Wat doet het weer zondag met de Oosterduinloop???? Windkracht erg???

No comments: