Saturday, November 03, 2007

Kennemer bergronde







Bij de Kennemer runners staat vandaag de Kennemer bergronde op het programma. Ooit door John Strijker uitgezet. Een route die alle hoge duinen van de Kennemer duinen in zich heeft. Uiteindelijk zijn het drie routes geworden van resp. 9, 13 en 18 km. Een goede voorbereiding op de zevenheuvelenloop. Ik ga vandaag dus mijn oude clubgenoten opzoeken. Heel verrast maar van harte welkom geheten. Ik ga net als de meeste voor de 13 km. Het tempo ligt meteen al vrij hoog. Voor mij eigenlijk te ,maar ik wil niet alleen lopen dus ga mee. Later hoor ik van een aantal anderen dat zij het ook te snel vonden. Hans Smits die het tempo trok loopt notabene later achter ons! Het is de herfst op zijn mooist en ook nu had ik beter mijn korte broek aan kunnen trekken. Ik kan echt van de omgeving genieten. Bomen in prachtigste herfstkleuren. Ik probeer het Henk ook mee te geven maar die heeft teveel de blik op oneindig en is heel erg met zichzelf bezig. Op de terugweg ontstaat er wat discussie over de route, maar ik vind het allemaal wel best.


Gerda blijkt bij terugkomst in de Tetterodehal heerlijk lekkers te hebben gebakken en ook de koffie krijgen we kado. Na een warme douche weer als vanouds gezellig nagekletst voor we weer richting zuiden vertrekken.

No comments: