Friday, February 02, 2007

Langzame duurloop

Vroeg naar huis om nog lekker met licht te kunnen lopen. Vandaag een duurloop volgens Kees. Dat betekent lang maar heel langzaam. Nu even volgens de methode Karvonen berekenen wat ik mag lopen.
Mijn rusthartslag: 58
Mijn Maximale hartslag: 186
Dus mijn bereik is: 186-58 = 128
Duurloop 1: = (128/100)x 60 = 77 + rusthartslag(58) = 135
Tijdens deze duurloop moet mijn hartslag 135 zijn.
Ik ga mijn vertrouwde route richting Katwijk strand lopen. Ik ben nog niet weg of mijn hartslag schiet omhoog. Ho. Gas terug. Het gaat tergend langzaam maar de hartslag komt niet onder de 153. Het gaat zo langzaam en ik hou zoveel lucht over dat ik het hierbij laat. Ik moet wel regelmatig op mijn klokje kijken, want ongemerkt ga je weer harder.
Als ik bijna in Katwijk ben begint de zon te schijnen. Ik maak nog een foto met mijn mobiel van de kalme zee (excuses voor de slechte kwaliteit) en als ik weer terugloop ligt er op de boulevard een zeester. Ai, te laat voor hem.

Ik ga via Katwijk binnen en Rijnsburg naar huis. Deze route is minder erg om in het donker te lopen. Met dit tempo ben ik natuurlijk niet voor donker thuis.
Klopt ik heb benen die als lood aanvoelen, maar ik heb nog lucht om nog een paar uur te lopen.
Totale tijd: 2.07 minuten. Gemiddelde hartslag: 154. Wel een stukje hoger dan 135

No comments: